Radek Fiala - obchodní ředitel iMi Partner a.s.
Ušetřit za architekta se nemusí vyplatit. Ono to totiž vypadá jednoduše, pokud nechcete ohromovat vlastní zaměstnance ani příchozí návštěvníky divokými kreacemi z kancelářského nábytku, který je sice obdivuhodný, ale veskrze nepraktický. Rozmístit pár stolů a židlí přeci zvládne každý. Jenže pak přijdou všetečné otázky – kolik těch lidí bude, kolik času stráví v kanceláři, jaká je jejich pracovní náplň, potřebují pracovat v týmu nebo samostatně atd. atd. Najednou se začnou řešit banality, jako je vzduch, světlo, barvy…
Kde si uvařit kafe nebo čaj, kde si sníst oběd z domova, kudy se vlastně jde na toaletu, kde si popovídáme, kde se nebudeme rušit, kam posadíme návštěvu… Začíná toho být moc a najednou prostory rostou, aby se do nich všechno vešlo. A čím větší, tím dražší… Najednou na to člověk nechce být sám. Spolupráce firmy iMi Partner s ateliérem Architekti CCA nezačala kreslením umístění stolů do připravených místností. Začala spoustou otázek na podstatu práce lidí, kterým vlastně tvoříme druhý domov. A tak se měnilo, pracovalo se s prostorem, s hmotou, s barvami. Stěhovaly se příčky, měnila se pracoviště.
Pak přišel ke slovu design a spousta nápadů, které nebyly drahé, přesto vypadaly pěkně. Od začátku jsme pracovali s omezeným rozpočtem, a i tak jsme byli velmi spokojení. A začalo nám zbývat místo. Nepotřebujeme tohle, a támhleto, a to taky ne. Karanténa, nucený home office a uvědomění, že pracovat se dá i jinak. Společnými silami jsme optimalizovali potřebný prostor tak dlouho, až jsme zjistili, že ho vlastně vůbec nepotřebujeme. A tak hledáme dál. Něco menšího.
„Drahý“ architekt nám tak nakonec ušetřil spoustu peněz.
Soňa Kašparová - HR director Geewa a.s.
"CCA nás doprovodili do nových kanceláří"
V Geewě sice umíme udělat mobilní hry, ale neumíme si postavit nové kanceláře. Proto rozhodnutí najmout si projektového manažera bylo jednoznačné “must-have”. Ušetřilo nám to spoustu času, nervů a vrásek, a zároveň jsme získali oporu a druhý názor odborníka. Potřebovali jsme pomoci se zorientováním se v problematice i v nabídce na trhu. Také uspořádání myšlenek a priorit pomohlo a nakonec jsme si vybrali prostory, ve kterých je nám nyní dobře. A to byl jen začátek.
Ve fázi realizace je potřeba udělat spoustu kroků a zkoordinovat mnoho činností - projektanta, stavbu, elektro, VZT, dodavatele interiérových částí a doplňků, připravit rozpočty, vybrat dodavatele a následně dohlédnout, aby vše bylo dodáno včas a dle očekávání. A také jsme pochopitelně i my potřebovali občas popohnat a zaurgovat, aby se vše stihlo v rámci harmonogramu.
Za Geewu mohu říct, že CCA tuto roli zvládli na 100% a navrch oceňuji jejich zápal, ochotu kdykoliv pomoci (i když to třeba nebylo sjednáno ve smlouvě) a následně se s námi radovat z konečného výsledku.
Radislav Vilím - ředitel společnosti OMRON Electronics s.r.o.
V rámci projektu příprav nových kancelářských prostor nám nějakou dobu trvalo, než jsme si ujasnili, co vlastně takový projekt obnáší – přece jen nestěhujeme kanceláře každý rok. Právě v té době nám ochotně pomohli architekti ze studia Architekti CCA a my jsme došli k závěru, že bude nejlepší ponechat řízení celé akce na nich.
Na architektonickém konceptu jsme se podíleli společně, všichni jsme chtěli vnést do projektu něco svého, což se po nějaké době zdařilo a pak už zbývala „jen“ realizace –zpracování projektové dokumentace, výběr dodavatelů a vlastní projekt management. To vše v období probíhajícího nouzového stavu v souvislosti s COVID-19. Náhle tu byly otázky, zda to zvládneme, jaký bude plán „B“? Budou dodavatelé včas dodávat, podaří se nám vše zkoordinovat ? Ukázalo se, že za takové situace jsou zkušenosti k nezaplacení. Díky za to ! V lednu jsme si totiž nakreslili na flipchart první časovou osu s plánem na stěhování a na konci měsíce května i přes nepřízeň okolností jsme skutečně byli v novém. Za nádherné nové prostory a zvládnutí celého projektu patří velké poděkování všem pracovníkům studia Architekti CCA. Ať se vám i nadále daří realizovat vaše nápady !